2009-06-17

Inför midsommar

I år ska vi fira midsommar på Båtsbacken i Bålsta. Det kommer bli en traditionell midsommar. Vi samlas tidigt och reser midsommarstången, dansar runt den, blommor i håret, sillunch, mys i solen (om det inte regnar, PEPPA, PEPPA!) och grillning på kvällen. Ålder 0-100, typ...
Jag har i flera veckor verkligen sett fram emot midsommar och tycker det ska bli speciellt kul med en hel dags traditionellt firande. Har aldrig riktigt fira på det sättet. Skoj Skoj!

Men nu när det börjar närma sig får jag bara ångest. Det är så mycket fix, trix och mäck. Blir helt matt!
Ständig oro för vad det blir för väder? Sol, regn, sol, regn... Regn säkert, som vanligt (det är traditionell midsommar liksom) och vad ska jag då ha på mig?
Som alltid blir högtider ett stressmoment och press på att det ska vara så jävla kul! Tänk vad nice det hade varit och bara lägga sig i soffan och glo på rulle. Visst? Och fira en helt annan dag, spontant.

Nä usch jag låter som jag sugit på citroner hela dagen, men men...
I morgon är en annan dag och säkert en annan inställning.

HEPP!