2009-08-24

MYSPYS HEMRESA

Åh, vårat kök kommer bli så fint! Nu ska det beställas luckor och småfixas lite, sen är det klart. Ska, när allt är på sin plats lägga upp lite för och efter bilder, men ett litet tjuvkik kommer här:


Runt 16-tiden kände vi oss klara för den här helgen och tog våra pick och pack och drog hemåt i firmaskeppet. Jag brukar annars tycka att det är ganska jobbigt att sitta i bil så pass många timmar, men hemfärden nu var super mys!
Strax innan Älvdalen finns en större damm som vi stanna till vid och hade lite picknick på mackor vi gjorde iordning vid frukost.





När vi närma oss Rättvik skrek våra magar efter sötsaker. Jag har inte köpt små godis på 100 år, men igår blev det ett Candystop utan dess like. Gottegrisar!
Skillanden bara mellan mig och Starsky är att han kan äta typ 6 bitar, sen är han nöjd. Men inte jag inte! Jag hann med en vacker bild ut över Siljan...


... sen var det inget annat än godispåsen som var i fokus. Jag gluffsa och roffa i mig som om det inte fanns någon morgondag. Det är faktikst sällan jag äter gosaker, men när jag väl gört så finns det inget stopp! Illamående!

Starskys köpte även en samlings (dubbel) cd från Bandit Rock som vi lyssna på hela vägen hem. Jag älskar och åka bil och lyssna på musik som dånar ur högtalarna.
Det finns inget bättre ställe, enligt mig, att lyssna på grym musik på som i en bil.