2009-08-06

SEMESTER PÅ HEMMAPLAN *Update*

SÅ! Vad har jag då roat mig med på semestern efter det att jag kom hem från Idre? När jag tänker tillbaka på det nu så är det båtar, räkor, HOFFMAESTRO och en massa öl som ploppar upp i skalleknoppen.

Mitt lilla socker följde med till Stockholm några dagar när vi lämna Idre. Vi har hunnit med...


... tjejmys med räkfrossa och kalla öl på Bempis balkong i kvällsblåsten till en orgie av gamla godingar på spotify enda in på småtimmarna. Läs mer här.

... en eftermiddag/kväll på FLYT i Slussen. Bempis och J tog sig med båt in till storstan och la till där. Myspys! Vi smaska räkor (igen), drack öl (igen)och det blev ett kärt återseende med en vän från vår vintersäsong i Salbach, Österrike.


... en liten utgång till Rival på söder för en massa fiskar hans också med.

Jag har åkt båt som aldrig förr denna sommar! Jag har aldrig ägt en båt. Inte heller någon jag känner har det. Men i år är det som en babybom, fast med båtar. Helt plötsligt är det 3 par i min vänskapskrets som kastar ankare. Jag som alltid velat ha en båt kompis... Yeay! Lycky me!


Vi åkte en kväll ut till Båtsbacken och åt grillad god middag. Sov över och tog dagen efter en tur med Don Freddos nya båt. Det blev en blåsig och guppig tur ut till en udde för lite picknick på skorpor och kaffe. Ååå vad jag älskar och busa med lilla Hollbis! Gullunge!





Tog äntligen mod till mig och satte på mig wakeboarden och gjorde mitt premiär åk i Brunnsviken. Kom upp på första försöket, ropa TJOOHOOO!!! Blev exalterad och tokkrasha och fick en kallsup. Men sen var det påt igen ba! Grymt kul!


Sist men absolut inte minst. Vi (jag, Starsky, Marinella och 76:an backlund) har sett HOFFMAESTRO live på Mosebacke! Så galet jävla bra och vilket ös på scenen! Precis när de gick på scen låg kvällssolen som bäst över Mosebacke efter en heldag med duggregn. Helt magiskt...