2010-03-06

FÅNGA DAGEN!

Som två pensionärer vakna jag och Starsky tidigt i ottan till en strålande dag.
Innan klockan var slagen 09.00 stod vi utanför Cinnamon fiket och stampa för att hugga in på en frukost meny de har för 69 kronor. Yogurt med hemmagjord müsli och bär, fralla, juice och te. Billigt och super gott!


Mätt och belåten tog jag en promenad längst med vattnet vid tanto bort mot skanstull. Otroligt fint väder men galet kallt så jag fick ganska snart vända hemåt igen. Hade helt fel kläder på mig!

Sen har dagen bara sprungit iväg. Ett besök på Belisport där Backlund extra knäcker lite och sen vidare till Hammarbysjöstad och besök på Adidas outlet.
Å vad fann jag där? Jo, ett par till vår puppor! Starsky har smittat mig med sin sneakers mani!


Väl hemma i våra hoods igen blev det åter besök på ett café för lunch. God varma mackor!


En helt fantastisk dag hittills! Och mer skoj kommer det bli.
Måste först ta en liten vila på spikmattan. Sen färga hår/ögonbryn och piffa till mig inför kvällen. Vi ska på middag hos Peter Platt och hans fru i fiiina Danderyyyd.