2009-05-31

Glajjor på vift

Idag var det den årliga loppisen i Hornstulll. Trevlig tillställning där alla som vill och bor i området ner mot Bergsundstrand ställer upp bord för att sälja av gammalt skrot & krims krams. Varje år sedan jag flytta in till stan har vädret varit klockrent, precis som idag. Mysigt och bara strosa runt och kanske komma över ett fynd.

Innan vi tog oss ut idag stod jag och krafsa i byrålådan och svor över att jag inte hitta några solbrillor. Man kan säg att jag och solbrillor inte riktigt går hand i hand genom livet. Jag tappar bort dom konstant! Jag kan inte minnas en resa jag kommit hem med de solbrillor jag åkte dit med. Jag glömmer dem överallt! Nåväl...
Utan solbrillor tog vi oss ut i loppis yran. Jag, Starsky, Bempis och Jocke. Jag med sikte på att kanske komma över ett par nya glajjor. Ganska snabbt fynda jag faktiskt ett par för 20 spänn. Toknöjd!
Sen går det fort. Friisan & T2D ansluter. Det bestäms att vi ska köpa Take Away och slå oss ner i grönskan nedanför Lasse i Parken. Vi stegar mot Därmed Pasta. Jag beställer, betalar och tågar därifrån.

Sen händer det. Jag står i min egna lilla värld och väntar fint på att maten ska bli klar när Jocke knackar mig på axeln "Anna, det är inte så att du saknar nåt?" Jag tittar på han som ett stort frågetecken och ser sen vad han håller i handen...
Mina solbrillor. Mitt fynd! Mina solbrillor jag bara en kvart innan köpt!
Senil snöre tack!