2010-02-09

KAFFE TE KAFFE KAFFE TE

Jag och Starsky har en plan.
Jämte vårat kök har vi byggt in en tvättmaskin bakom likadana luckor som köket för att det ska se stilrent snyggt ut. Vi vill ändå bryta av den här delen från köket och planerar nu att upp på tvättmaskinskåpen göra en liten café hörna!
En fin mörk bänkskiva ska vi ha där espressomaskin, te kokare och fina burkar med kaffebönor och goda teer kan stå. På väggen ska hyllor upp efter att vi knackat fram lite tegel. Hyllorna ska fyllas med allt som hör till som socker, skedar, burkar, kanske nå fina kokböcker och såklart temuggar.

Jag ska därför börja samla på muggar av alla dess slag. Ingen ska vara den andra lik. Mycket färg, roliga mönster och olika former.

Har redan börjat smygsamla lite...



Köpte min första mugg för någon vecka sedan på Lagerhaus och idag efter jobbet mötte jag upp mamsen för lite stros på stan. Hon gilla min idé med muggarna så jag fick en superfin temugg från Indiska som en liten extra födelsedagspresent.

Fler ska det bli!