2008-06-23

Bara 2 dagar till så...

Efter 14 timmar (kl 24.00) klev vi till slut in genom dörren till lägenheten! Helt slut, stel i kroppen med sprängande huvudvärk!

Satt som en jäkla kratta i bilen! Friisan och Teddy 2 drunks bil (Svart skit fräsch Ford Mondeo) är egentligen jätteskön att åka i, men i 14 timmar! Nä...
Jag låg iof halva vägen, dubblekvikt med huvudet i Starskys knä och röven mot dörren och fråga mig inte vart jag gjorde av benen, men det gick! Att åka bil för mig är som ett sömn medel. Jag kan inte hålla mig vaken! Jag sov nog nästan hela vägen, bortsett från några tiss och matpauser.
Med Västerås i sikte började det kännas som vi snart var hemma, tjoho! Men icke, fick då höra på radion att det var tvärstopp i trafiken mellan Västerås och Humelsta! Det är inte sant!! Det slår aldrig fel!! Varför är det så att det alltid dyker upp något när man som mest bara vill hem???

Till blixtar och dunder utanför fönstret lade jag till slut mitt dunkande huvud på kudden. Låg och tänkte på vilken härlig resa vi haft även om vädret var lite till och från... Men det hör till i Stryn, det bara är så!

Vakna i morse med ett fortfarande sprängande huvud! Det första jag gjorde var och ställa mig på vågen och blev genast på bajshumör... 3 kg!!! Det har jag lyckats gått upp på 1 vecka! (Tyckte det kändes som jag kick runt med en badring runt magen de senaste dagarna...) BAJS!
Hoppa in i duschen för att piggna till lite... Piffa lite, leta kläder (Såklart var det inget som passa efter chocken på vågen buhuuu...!!) Ville borsta tänderna, men kunde inte hitta tandkrämen någonstans i kaoset med resväskor, ryggsäckar och snowboard prylar! Suck... Dagen började inge vidare och jag blev lite sen till jobbet...
Å vilken dag på jobbet!! My goood! Hatar och komma tillbaka från semestern och det är Hej Baberiba på jobbet! Blev genast på ännu mer pissigt humör + My head was killing me + att jag jobba 1 h extra idag!!! SKITDAG!

Sitter nu i lugnan ro framför datorn & TV:n och slappar efter att ha sovit någon timme... Fortfarande med huvudvärk! Ska det försvinna någon gång?
Starsky ligger på golvet i duschen och letar hår i brunnen, putsar kakel, tvättar spegel etc etc... Borde hjälpa till, men inte idag! Imorgon, darling, imorgon... Ska jag rensa allt mitt smink och krimskrams som ligger i 17 olika små fina påsar och korgar.

Ja, imorgon blir det nya tag! Ska ju faktiskt bara jobba 2 dagar till denna vecka! På torsdag bär det iväg till Göteborg och West Coast Riot! En festival med band som Millencolin, NOFX, Lagwagon etc etc, en massa gamla punkband.
Även denna gång med Friisan och Teddy 2 drunk, vi funkar liksom.... Like a glööv!