2008-06-30

Kanon helg i Göte(la)borg!

I lördags kväll landade vi i Stockholm igen efter en fullspäckad helg i Göte(la)borg.

Påvägen ner till Götet skiftade vädret från strålande solsken till spöregn och vi blev lite oroliga med tanke på att vi hela kvällen skulle stå ute och lyssna på musik. Väl framme i Göteborg slängde vi i oss lite mat och begav oss till området för West Coast Riot. Vid ingången visade det sig att man inte fick ta mig paraply in! Så det var bara att hiva och köpa en regnponcho. I efterhand ett onödigt köp då vädret sprack upp och blev bara bättre och bättre under kvällen som gick.
Super skoj kväll med massor av grymma band! Mitt favorit band var Flogging Molly. Riktigt bra stämning och vi svängde bägare.


Grabbarna var sjukt besvikan på ölen då det stod att det var starköl, men de misstänkte att det bara var folkisar. Ölen tog inte riktigt som den skulle, tyckte dom, men jag hade då inget och klaga på. Jag var i finform!

Två höjdpunkter under kvällen förutom hela festivalen i sig:
* Starsky gjorde succe i sin rosa tröja bland alla svartklädda människor.
* Träffade två söta bönor som jag lärde känna uppe i Sälen för flera år sen, men inte träffat på länge. Det roligaste var att en av tjejerna hade spanat in mig för att hon tyckte jag såg ut och vara en cool brud. När hon helt plötsligt insåg att det var jag och att hon kände mig! ALLTID kul med komplimanger!

I 9 timmar stod vi och lyssna på musik. Så när NOFX avslutade den sista spelning kände vi oss rätt trötta (jag överförfriskad) så vi åkte till hotellet och toksomna.


På fredagen stod Liseberg på menyn.
Efter den underbart goda hotellfrukosten fixade vi till oss och letade upp en spårvagn som tog oss dit. Måste ju prova spårvagn när man är i Göteborg. Turist, ja visst!
Härligt att vara barn på nytt, I love karuseller! Speciellt berg & dalbanor! Är det någon som provat och åka BALDER, den nya träberg & dalbanan?? Helt galen!
Första branten var inte och leka med, snacka om fritt fall!
Efter att ha provat nästa berg & dalbana KANONEN (Det finns 3 st!) fick jag galet ont i nacken! Läste på en skylt efteråt att har man problem med nacken så är det inte rekommenderat att åka just KANONEN! Kanon att jag åkte kanonen då! CRAP!
Jag och Starksy gick istället runt och strosa en stund och åt glass i stora lass medans Friisan och Teddy 2 drunk åkte vidare.

Egentligen var jag jättetrött efter 2 dagars fullrulle och skulle lätt ha kunnat stupa i hotellsängen efter Liseberg, men istället var det bara att svida om. Vi hade sedan tidigare planerat att träffade lilla My och vildhallonet and so we did!
Det blev en trevlig och lung förfest innan vi begav oss till Aveny 1 där en vän till vilhallonet var DJ. Ok ställe, men har lite svårt för House musik. Vi stod i valet och kvalet om vi skulle gå vidare eller söka upp sängen. Vi kom fram till att sängen inte var så dum... Vi var ju, som sagt, jättetrötta efter två fullspäckade dagar!
Tanta (jag) orkar fan inte tvådagars anymore...

Innan hemfärd på lördagen tog vi en sväng på stan. Vädret var toppen och vilhallonet möte upp för en fika...
Verkligen en trevlig helg i Göteborg som jag gärna gör om nästa år igen!

Men som alltid, borta bra men hemma bäst!
Skönt att vi åkte hem redan på lördagen så vi fick en dag hemma innan arbete idag.