2008-06-25

Medarbetarsamtal

Vakna i morse och det första som slog mig: ÅH NEJ, jag har medarbetarsamtal idag! Jag hatar verkligen det! Kan inte svara på varför? Blir helt nervig och känner... Vill inte, vill inte, vill inte...!!!
Gillar inte och sitta och prata om mig själv och speciellt inte med chefen! (Vi har iof en ny chef som är asball, men ändå!) Jag får liksom munhäfta och vet inte alls vad jag ska svara på saker och ting, även om jag egentligen vill få fram massor med saker. Skitjobbigt är det!

För hur kul är det egentligen att sitta och svar på frågor som:

* Vilka förväntningar har du på vårt samtal?
* Hur ser du på dina arbetsuppgifter under det senaste året och idag?
* Arbetsuppgifter under det kommande året? Önskemål, Ändringar, förbättringar?
* Hur har du utvecklats sedan vårat sista samtal? Är du nöjd, varför/varför inte?
* Hur ser din framtid ut? Mål-kortsiktigt/Långsiktigt? Hur når du dina mål?
* Hur fungerar det med din kollegor/grupper/chefen? Trivs för övrigt?

AAARRRGGHHH!!!
Visst är det en möjlighet att förbättra saker ting... Men nä, I just hate it!

Klockan 13 var de bestämt att sätta oss.
I morse kom chefen fram och ville ändra på tiden till 10.00. (Oh no, ännu kortare tid förbereda mig på, gulp!)