2008-06-11

Äh ska vi ta ett?

Igår träffade jag Miss Kingsfield för lite planering inför vår Glam kväll i juli. Det är vi två som är värdinnor för denna tillställning.
Höjtpunkten för kvällen är att se Sex & the City filmen. Vi ska innan ta en fördrink hemma hos mig och vara uppklädda till tusen för att efter filmen sen ta oss ut på stan och drick Cosmopolitan all night long. Ska bli så kul!

Igår var inte vädret direkt på topp, men vi satt faktiskt en stund ute i solen på ett café och fick i oss en matbit medans vi planerade den aktuella kvällen.
Samtalet gled sedan in på det här med sommar och alkohol. Att man på sommaren gärna tar ett glas vin/öl fast det egentligen kanske är lite onödigt. Man säger ofta att man bara ska ta ett glas, men det slutar alltid med 1, 2, 3, 4 till...?
Jag, av någon anledning, tror alltid att jag är med i någon jävla ölhävartävling när jag hamnar på korgen (!!!) (???)
I stundens hetta tycker man det är skit kul och livet leker, för att dagen efter vakna upp och vad fan(!) blev det så mycket för?
Men det är ju faktiskt sjukt mysigt med sommaren att sitta i en park och njuta av värmen och då vill man ju så klart ha något läskande... Inte är det läsk man vill ha då!

Hur som helst så satt vi där och skratta åt oss själva, hur knäpp man är, vilket beteende man har på sommaren och att man inte lärt sig nånting på de här 30+ åren man lagt på sig...
För att i nästa sekund:
"Vad säger du, ska vi gå och ta ett glas?"
Skrattades går vi från cafét till en restarung på en tvärgata från Rörstrandsgatan, Beställer ett varsit glas rött och slår oss ner på uteserveringen och virar in oss i filtar, sjuuukt nöjda!

Av misstag tog bartenderna betalt för två glas vin på mitt kort (spelade inte mig någon rolle egentligen) Men min söta vän Miss Kingsfield titta då på mig med ett flin:
"Men då kan vi ju ta ett glas till så är vi kvitt?"


Solen försvann och det började regna... Men inte gjorde det något när vi satt under markisen, med infra värme, filtar och ett glas rött (2) i handen...
Vi hade det verkligen jättemysigt och bestämde att vi måste göra en repris inom kort... (NÄHÄ!!)