2008-06-25

Det är inte varje dag man moonar (Stavas det så?)

När Sabbe åkte för att hämta sina kids på dagis åkte jag i förväg in till city och shoppa lite. Behövde lite småskit som hårfärg, nagel borttagningsmedel, ansiktskräm etc etc. Så klart blev det lite till, som alltid!

Bion började kl 17.50 och klockan 17.55 hade Sabbe inte dykt upp ännu!
Fröken Sabbe hade inte riktigt förstått min beskrivning från Sergelstorg till Hötorget. Hon hade istället gått rakt över plattan, förbi kulturhuset och ner mot gallerian innan hon misstänkte att det var lite fel och frågat någon. Inte lätt & vara Göteborgare i stora staden.
Väl framme sprang vi sedan fram till kassan som var hur lång som helst och vi suckade och muttra, vad är det som tar sån tid? Typiskt när man har bråttom! När det väl var en person framför oss, ser vi en skylt: Ta hänsyn till att vi lär upp en ny person i denna kassa. Suck...
Biljetterna var till slut köpta. Upp för trappan vi sprang, Jag med lill tjejen i famnen och Sabbe med vagnen. Lill killen var redan uppe för länge sedan. Även om vi var sena så fick vi bara inte missa popcorn, så in i nästa kö.
Med 2 barn, 1 vagn, 2 popcorn, 3 läsk och två godispåsar var vi äntligen på G mot ingången.
Vagnen lämnades utanför och påväg in i salong 4 märker vi att lill killen är borta!? Jag och Sabbe gastar hans namn. Några tjejer längre fram i korridoren, som är på väg in i salong 1, börjar också ropa. Ut kommer han lite förvirrat och en av tjejerna skrattar:
"Sex & the city filmen kanske inte är hans smak?"

Filmen (Den magiska leksaksaffären) var ingen höjdare och jag tror inte barnen tyckte det heller. Det största nöjet under biobesöket var en mellan stor popcorn. Den var slut när filmen var slut!

Snabbt toa besök och sedan vidare till Mc D. Vi hinner bara komma in och sätta oss förrän lill killen behöver gå på toa igen! Efter några minuter igen börjar lilltjejen:
"Jag är bajsnjödig"
Full rulle hela tiden!
Efter mätta magar sitter jag och Sabbe och bubblar lite. Lillkillen springer runt, runt... Har energi så det räcker och blir över!
Lill tjejen får syn på mina trosor:
"Ååå, hjärtan!"
Hon börjar genast räkna dom för att i nästa sekund dra ner trosorna på mig! Jag vänder mig sakta bakåt och får syn på två killar som sitter och håller sig för garv... Japp, det är inte varje dag man moonar (Stavas det så?) ofrivilligt på Mc D... Ha ha!

Klockan blev mycket (barnen jobbade på övertid) och vi började ta oss till Tåg och T-banan.
Vi ville inte riktigt säga Hej Då... Vi kramades, pratade, kramades... Tårfyllt farväl...

Kommer sakna dig oerhört mycket min vän... men vi ses snart igen!