2008-06-20

Midsommar

Har precis kommit tillbaka från backen helt dyngsur i röva! Vid lunch tid när vi entrade berget visade det sig att sittliften inte var igång pga hårda vindar. Friisan, hurtig som hon är, började knata upp (!) för första berget för att ta några åk från ankarliften på berg 2. OK att jag tycker om och åka bräda, men inte fan tar jag och går upp för berget! Nån måtta får det va!
Jag, Starsky och Teddy 2 drunk satte oss istället i hyfsad lä och tog en kall öl istället. Vädret var helt ok med lite sol och moln, dock väldigt blåsigt,,,
Efter ett par timmar kom faktiskt sittliften igång och vi kunde ta oss några åk. Precis när vi tagit oss upp för första liften börjar det tok snöa och regna, typiskt... Helt dyngsur!
Inte så man såg framför sig en mysig midsommar med sill och grillning direkt ???
Men i Stryn ändra sig vädret på 2 röda och solen kom fram igen...
Nu får vi bara hoppas att solen håller sig framme resten av kvällen så det blir en myspys midsommar.

Tänk att den här veckan snart är slut!? Känns som vi kom hit igår... Nu är det bara en åkdag kvar, trist...
Fast jag måste erkänna att jag är bra mör i kroppen efter dagarna i backen. Som jag tidigare nämnt nån gång så är jag inte den mest vältränade varelse på denna jord. Så lite skönt är det att åka hem också... Samtidigt som det är hur underbart som helst här! Skulle lätt kunna stanna här flera dagar. Åker man en vecka blir det väldigt intensivt. Skulle man stanna längre så skulle det nog vara lite mer soft...

Lite pix från veckan som gått...










Glad midsommar everyone!!!