2008-08-15

Ca 2 veckor kvar...

Jag ska sluta röka den 1 september hade jag tänkt... Inga problem, eller?
Har hela tiden trott, peace of cake! Men det vette sjutton... Ju mer jag tänker på det så kommer det nog inte bli så enkelt.

För min del så är det väldigt mycket rutin över min rökning. Jag har i princip bestämda tider och platser när jag tar en, iaf nu när jobbet kommit igång. När jag väl kommer hem från jobbet och softar så tar jag inte en enda cigg på hela kvällen. Men direkt om jag skulle gå och handla, tex en mjölk, från Konsum som ligger runt hörnet så åker ciggpaketet upp. Lite sjukt!
Under sommaren nu har jag rökt en hel del (1 pkt om dagen i Portugal!), men det är mest för att jag är rastlös. Kanske inte så mycket för att jag är sugen...

Jag behöver tips! Tips på vad jag kan göra de dagar det komnmer vara jobbigt. Jag tror, som många andra säger, att har man bestämt sig så går det!
MEN, ska jag var ärlig så vet jag inte om jag vill??? Hmm... Jo, jag vill!
(Men skulle nog vilja feströka... För det är ju så gott till en kall öl!!!)
Fast ska man sluta, så slutar man!

So pls, ge mig bra tips och mycket stöd!!! Vad kan jag tänka på eller syssla med för att det ska underlätta. Funkar det med plåster och prylar eller är det Bull shit? Kan en hobby hjälpa, vad i så fall??? Fick en bok från svärmor om att sluta röka, funkar det?

Till saken hör att jag har en deal, som jag skrev förut, med svärfar. Slutar jag och röka den 1 september så ska jag får skidor (är sugen och prova det, lite trött på snowboard) stavar och handskar. Iof var svärfar lite "lurvig" när han sa det, men svärmor kommer ihåg och hon lär påminna honom om jag lyckas. Så det står liksom lite på spel...

TIPS, TIPS, TIPS!!!