2008-08-14

Kan det bli kallt nu?

Igår var Don Freddo, Dolly och Holly på middag hos oss. Himla trevligt! Lilla Holly har äntligen lärt sig att gå, inte så stadigt, men framåt gick det. Så gullig! Puss unge!

Annars har kvällarna denna vecka har varit väldigt lugn och softa framför Tv:n. Jag har varit helt slut de här första dagarna efter semestern. ZZZzzzZZzzz...
Har tagit en liten vila typ varje eftermiddag efter jobbet som en jävla pensionär!

Fast mycket beror nog på vädret också. Det har inte varit så pålitligt de senaste dagarna precis. Ena stunden skiner solen för att sen tvärvända och himlen öppnar sig.
Lite småless på det... man kan ju inte planera något!
Nä, jag längtar till höst och vinter nu!
Ja, jag vet ni tycker jag är knäpp i huvudet... men jag är ingen sommar diggare. Visst, sommaren är mysig på sitt sätt med sol, bad och uteserveringar. Men tacka vet jag lite kyl!
Tänk när man får sätta på sig en varm jacka. Vara ute i friska luften och bli alldeles rosig om kinderna för att sen komma hem och tända ljus och krypa upp i soffan under en filt. Just love it!
Men framför allt så längtar jag till Sälen och husvagnen! Wiiii!!! I år ser jag verkligen fram emot det. I år har jag inga katter och tänka på och kan därför dra när jag vill + att jag och Starksy har husvagnen helt själva. Längtar!

På lördag ska hela husvagnsligan TheWagoneers hem till Janne och hans dam vid Mariatorget på Söder. Det är grillfest på hans innergård.
Janne är också husvagnsägare i Sälen. En asskön söderkis som jobbar på posten med sin dam, bor på söder och tar ut all sin semester för att hänga i Sälen. Han glider runt på campingen, alltid i rutig skjorta och snowboardboots (fast han åker skiidor) med en öl i bröstfickan, surrar lite med oss "ungdomar" och mår hur bra som helst. Så skulle jag också kunna tänka mig att leva...

Jag och nallebjörnen Janne