2009-03-13

I ljust minne bevarad...

Prata precis med Starsky...
Han har idag varit på begravning. Conny, en mycket nära vän till Starskys familj gick bort i alldeles för tidig ålder för ett par veckor sedan.


Starsky berätta att begravningen för Conny hade varit väldigt vacker. Peter Jezewski från The Boppers sjöng då han är och var en nära vän till Conny. Nästan från golv till tak var kyrkan fylld av blommor i olika uppsättningar. Mycket känslor.
Som Starsky sa... Det blir extra jobbigt när personen i fråga var så ung. 60 år är ingen ålder! Ens mor/far föräldrar som lämnar oss, det är livets gång och man har mer förståelse för det.
Conny togs ifrån oss för tidigt!
Jag har träffas Conny en gång. Det var i somras. En superskön prick och han är svår att inte tycka om. Hos mig har lämnat avtryck trots en träff. Jag förstår att kyrkan i princip var fullsatt vid begravningen idag.

Jag jobbar i blomsterbranchen. När Starsky nu på eftermiddagen ringde och berätta om dagen gjorde jag misstaget och sökte på Connys namn. Fick då upp en rad av beställningar för leverans till begravningen idag. Då brast det totalt för mig...
Det kom som ett slag i ansiktet att han inte finns mer... Tårar...
Usch det har varit för mycket bortgångar på senaste tiden. Starskys farmor & mormor, Bempis brors efterlängtade bebis, min farfar och nu Conny...

Mina tankar är hos er...

Ta hand om varandra!