2009-03-18

VÅR VÅR VÅR!

Solen! Solen är här och den med våren, känns det som och håller jag tummarna för. Underbart! Finns det något som kan göra en så lycklig... Det spritter i hela kroppen!
På med glajjorna!
Av rent lycko sol rus, när de idag på jobbet fråga om jag ville vara med på Vårruset i maj, tacka jag JA! Och det utan att blinka. Jag som alltid har hatat allt med löpning att göra... Jag har i alla år varit den som alltid tackat nej. Men nu, gör solen att man tappar hjärnceller?

På lunchen idag tog vi oss en kortis promenad längst med vattnet och genom skogen.
Isflaket som inte alls för länges sedan låg tät över vattnet hade i princip smält bort. Solens strålar glittra ner i vattnet... Vackert! Det är vår!
Hade inte alls någon lust att gå tillbaka till kontoret och dess mörker...


Vårminne från liten... Mamsen gav en godkänt till att byta ut de varma vinterskorna till sina nya jympadojjor med karborr, gatorna var nyputsade från gammalt grus och det skulle snabbt som sjutton ut och hoppas hopprep.
Kommer ni ihåg?