2009-03-08

På spåret med Anna, igen...

Är det något som kan få mig riktigt sne så är det pendeltåg! Det är alltid något strul! Jag undviker därför så mycket jag kan att ens åka, men vad gör man inte för att träffas sin underbara vän Bempis.
Vi hade bestämt oss för en myskväll med god mat framför Schlagern. Jag, Bempis, Jocke och hans bror.

Efter jobbet igår åkte jag hem för en powernap innan jag gjorde mig i ordning för kvällen.
Jag tog mig sen till Södra Station. Köpte på min en Aftonbladet för att fördriva tid.
Tåget glider in på perrongen, jag hoppar på och hinner lagom slå mig till ro när vi kommer till Centralen och det ekar ur högtalarna "Avstigning för samtliga! Pga en olyckshändelse vid Sundbyberg hänvisar vi åkande mot Kungsängen och Bålsta till Tunnelbana"
WTF!

Jag ringer till Bempis som ringer till Jockes bror som i sin tur ringer tillbaka till mig. Han var påväg ut med bil (som jag faktiskt kunde valt att åka med från början, men tacka nej! Jag tackar nej! Eftersom jag ändå skulle behöva ta mig till Alvik så kunde jag lika gärna ta mig till p-tåget som är närmare. Tänkte att det kunde vara skönt och sitta i lugn och ro på tåget med en Aftonbladet... Tji fick jag!)
Jockes bror skulle bara handla en snabbis på vägen ut och bad mig därför ta t-banan till Vreten för att spara tid.
Måttligt road av hela situationen stångar jag mig ner mot den blå linjen med alla andra som skulle med tåget norr ut. Trångt som sjutton! Till slut sitter jag på ett tåg som istället ska ta mig till det nya målet - Vreten.
Känner mig inte helt hemma på den blå linjen och sitter därför på helspänn och följer varje station tåget stannar vid. Vreten kommer och jag börjar förbereda mig för att kliva av. Men tror ni tåg fan stannar vid Vreten station? NEJ! Tåghelvetet åker bara förbi! Vad är detta? Jag orkar inte!!!

Ringer snabbt Jockes bror och bestämmer istället plats i Sundbyberg. Jag är i upplösningstillstånd! WHY WHY WHY???!!! Ska det vara så jävla svårt och få en resa med ett pendeltåg utan en massa jävla strul på vägen? VA VA VA???!!!
HATAR PENDELTÅG!!!

Kom till slut hem till Bempis, efter många om och men... Och det blev en skön och mysig kväll i soffan. Jockes bror laga till en super god renskavsgryta och vi gotta oss efteråt med chips, morötter, dipp, godis och glass.
Men det grämer mig fortfarande... Hur fan kunde jag välja bort bilen från början??? BÄNGHUVUD!
(Ursäkta mina svordomar, men....!)