2009-03-05

Left behind... No no no...

Starsky tog idag hela sin skidutrustning och drog till Norge och ska vara där över helgen. Ibland känns det som jag lever med en skistar...
Tur att han har en flickvän som stannar hemma, håller ställningarna, drar in pengarna och tar hand om hemmet medan han roar sig på annat håll... Hmmm...
Nä, jag skoja verkligen bara!
Jag unnar verkligen honom dessa resor han spontant kommer över. Klart han ska passa på när det är ett stort intresse i hans liv.

Sen är jag personen som tycker om och vara själv ibland. Så det gör mig inget att han åker bort ett par dar. Tvärtom!
Ha ha, det låter som jag blir glad när han åker bort. Så är det absolut inte! Det är bara det att jag trivs i min ensamhet också. Egentid är bra, som jag alltid har sagt...
Sen gillar jag känslan av saknad. Det är mys och gå hemma själv ett par dagar och längta efter sin prins...

Så vad ska hemmafrun hitta på i helgen då?
Det blir en helg i lugnets tecken.
No alcohol! Har varit lite för mycket av det goda på senaste tiden, känner jag..
Jag tänkte hand om hemmet. Fram med dammvippan! Det känns som vårat hem blivit lägenheten gud glömde, på senaste tiden. Dammråttorna har invaderat. Dom ska bort, bort, bort!
Även tvätt maskinen kommer gå på högvarv hela helgen.
Tänkte också hinna med en date med Bempis och J, ev lite IKEA och sist med inte minst, lata mig i soffan...
Ja just det, jag ska jobba en sväng på lördag också!
Vart tog helgen i lugnets tecken vägen?