2009-03-31

STEVEN


Våra nyfunna vänner Marinella Marie och 76:an Backlund äger en katt vid namn Steven. (Idolbild ovan)
Steven blev såklart jättekär i mig och skulle hålla sig i närheten hela helgen.
Inte så jättebra med tanke på min allergi jag lyckats dra på mig på senare året.
Känns idag som jag blivit överkörd av ett tåg! Helt sänkt i hela kroppen och det kliar galet i näsan.
Jag var alltså inte bara bakfull i bilen hem från Sälen. Nej, jag blev tokallergisk också! Det verkar fortfarande sitta i tyvärr... Allergin alltså...
Till saken hör att jag inte riktigt kunde hålla min tassar borta från Steven heller. Jag älskar tissar och speciellt Steven. Man kan säga att jag och Steven fann varandra.

När vi påväg hem från Sälen stanna i Mora för lite mat på Sibylla satt Marinella Marie kvar med Steven i bilen medans vi köpte hamburgare. När Steven fick se mig och Starsky kramas utanför bilen stack han upp huvudet från sin bur och blängde på oss och gav i från sig ett läte som uttryckte sitt (ge fan i "min" tjej!) missnöje. Ett läte som Marinella Marie berätta att han gör när han vill gå till attack! Steven gilla inte vad han såg... Rival!

Ikväll ska jag utsätta mig för allergichock igen... Det blir middag hemma hos Marinella Marie och 76:an Backlund. (Helgens tema gick i 91:an Karlssons tecken, mitt namn är nu mer 77:an Fröberg)
Steven kommer också vara där. Får se om han gör slag i saken för incidenten i bilen och går till attack mot Starsky?