2009-03-08

SURFEROSA - Det var då det sa klick!


Den här låten påminner mig om när jag och Starsky träffades första gången! Det var på en fest hemma hos en killkompis och låten gick i princip på repet hela kvällen.
Det var inte egentligen på festen som det slog gnistor (Visst jag tyckte Starsky var söt och så, men...) utan det var lite senare när vi väl var på g ut för att göra stan.
Det uppstod en lite knepig situation med en vakt på första stället vi skulle gå in på som gjorde mig väldigt ledsen och jag kände mig hur dum som helst! Orkar inte gå in på detaljer, men det hade med mitt "skelöga" att göra och jag kände mig så förödmjukad att tårar rullande ner för mina kinder.
Alla killarna som var med var super gulliga och skulle tröst. De skällde även ut vakten med råge. Till slut kom Starsky fram och gav mig en bamse kram.
Från det ena till det andra ställer han plötsligt frågan "Ska vi bugga?"
Jag titta säker på han som om han vore knäpp i huvet för i mitt huvud ställde jag mig frågan "Hur tänker han nu?"
Men i nästa sekund stod vi båda och skratta. Han fick mig och skratta, ville göra mig glad och tänka på nått annat.
Det sa klick!