2008-12-28

Efterlängtad slappar dag!

Gud vad jag har sovit skönt i natt! I 12 timmar har mina blå varit stängde, bortsett från ett kort toa besök vid 8 i morse. Underbart! Och när jag tittar ut genom fönstret så är himlen blå och solen skiner! Det kommer bli en bra dag idag. Jag känner det redan nu!



Har längtat så länge efter just en sån här dag. Har egentligen inga planer. Bara lite tvätt och städ, men det går fort. Jag ska verkligen njuta av varje sekund denna söndag har att erbjuda.
Till och börja med ska jag upp och äta frukost. Mamma var så gullig igår när jag var förbi en sväng... Hon plockade ner en liten påse med mjukt tunnbröd och några skivor julskinka. Hon vet att jag älskar det och att jag själv inte hunnit göra någon julskinka i år. Sånt uppskattar jag!

Jag tvättade en hel del igår, men har fortfarande lite kvar inför Sälen resan, så det ska fixas.
Prata precis med Starsky som var påväg till backen. Jag hörde riktigt hur det knastra av snön under hans pjäxor. Sån snö som blir när det är riktigt kallt och soligt ute. Vädret har varit på topp sen dag 1 han kom upp. AVIS!
Nåväl, jag har det bra här hemma också! Min alldeles egna mys söndag! Jag njuuuuter!
Ska efter frulle ta mig ut på en härlig långpromenad längst vattnet bort mot Skanstull...