2008-12-07

Weekend

Fredag:
Klockan 18:00 knacka det på dörren och de första kollegorna gled in i lägenheten. I samma sekund blev jag klar med allt inför glögg kvällen. På en timme hann jag och Sabbe Sabina med shopping, systemet, koka mandlar, värma på glöggen, tända alla ljus i hela lägenheten och sätta på party facet. Någon middag hann jag inte med... (Det fick jag käka upp under lördagen)
Fredags kvällen blev lyckad! Vi tömde två flaskor glögg och av synen dagen efter på köksbänken var det inte bara glögg vi fick i oss heller!


Det var ett glatt gäng som senare under kvällen satte på oss jackorna för att glida ut i Stockholmsnatten...
Vi styrde kosan mot Rival och var väl där någon timme innan många börja droppa av. Kvar stod järngänget; Jag, Sabbe Sabina och lill Mac. Inte skulle vi gå hem, vi ville dansa!
Vidare gick bort mot Medborgarplatsen och hamna på nåt hak (Kommer inte ihåg namnet) på nån tvärgata från Götgatan.
Kvällen var skoj i sig eftersom vi hade varandra, men annars... Nja...
Det börja med att vakten varna oss för att det väldigt ung ålder, men vi tänkte att va fan så farligt kan det inte vara.. Eller?
In gick vi iaf och jag kommer fram till kassan för att betala inträde: Medges ej! What?! Oh no...
(Jag har börjat föra över så mycket pengar som möjligt till spar för att inte bränna för mycket i onödan. Jag hade totalt glömt bort att föra över mer pengar efter inhandlingen inför kvällen mm...)
Skamset fick jag be någon annan betala. Hatar och vara beroende av någon annan på krogen!
Ja ja, nu var det så... Vi gled ner i lokalen som visa sig vara full av kids! Kids, kids, kids every where!
Jahopp då vara det bara och ta sig till baren och fylla sig istället då, men det första bar snubben gör är och ge mig ett glas vatten! Wtf!! Jag var inte ens full, bara lite salongs berusad för bövelen! Härlig start på en ute kväll!
Annars hade vi skit kul, jag, Sabbe Sabina och lill Mac. Vi dansa och sket fullständigt i alla runt omkring...




MEN så händer ännu en sak... Det dyker upp en liten knodd framför mig säger... Vet ni vad han säger?!
"Du är 30, va?"
WTF! Jaha, och?!!! Nä, nu var det dax och dra...

Lördag:
Vakna med den vidrigaste baksmälla ever! Fy bubblan! Jag ville bara fly min egen kropp! Stackars Sabbe Sabina som sov kvar över natten... Jag tänkte att vi skulle gått på stan eller nåt innan hon skulle ta tåget hem till Göteborg igen, men icke... Det var liggläge hela dagen för mig...
Timmarna sprang iväg och helt plötsligt var klockan runt 17 och om en timme skulle vara hemma hos paret på lilla Essingen på julbord. Motvilligt masa jag mig ur sängen och in i duschen... Det var inte långt ifrån att jag tänkte ring och ställa in!
Men jag lyckades på något sätt gaska upp mig och ta mig dit iaf... och glad är jag för det!
Det blev en super mysig kväll med glögg, julmat, spel och som sen avslutades med Britney Dokumentär innan vi tog en taxi hem. Det var en lugn kväll... Precis vad lilla jag behövde... Palla inte att vakna upp bakfull ännu en gång!
Vi kom fram till att det här julbordet, just denna helg ska bli en tradition framöver... MYS!