2009-02-25

FETTISDAGEN

Redan på dagen igår hade jag och Starsky bestämt att ikväll ska vi mysa! Ta det lugnt i soffan framför en bra film, äta något riktigt smarrigt och gotta oss i semla från ett bageri. Från ett bageri är väldigt viktigt på den riktiga fettisdagen!

Min string shopping i Västermalmsgallerian gick bra. Stötte även på pocket shoppen där det var rea. Hitta 3 böcker, 1 till Starsky och 2 Kay Pollak böcker till mig själv. Har blivit tipsad av Miss Kingsfield om dessa. POSITIVT TÄNKANDE!
(Får se om jag lyckas vända mina grubblande knastankar till något positivt...)
Fick också med mig två smarrismaskens semlor från Thelins. En av de bästa i stan, har jag hört. Eller vad säger du min lilla söta Anna?

Innan vår kväll med stort MYS tog fart gjorde vi en snabbröj hemma. Alltid skönt och slå sig till ro till ett skinande hem.
Istället för matlagning bestämde vi oss för hämtmat från Därmed Pasta. Canneloni med kantareller, himmelskt gott! Vi slog oss ner i soffan under filtar, gluffsa pasta och slog på filmen. Margot at the wedding, vilket crap! Jag och Starsky ställde oss frågan hur vi alltid lyckas hyra så sjukt kassa filmer???
1,30 slängde vi bort på rent jävla skräp när vi istället kunde ha gottat oss framför Linda Rosings program och fått oss ett gott skratt. Hur kunde jag missa det? Det grämer mig!
Tur att jag hade semlan, eller hetvägg som det tydligen heter med varm mjölk, att trösta mig med. Den var gudomlig!