2009-02-18

FISK

Jag älskar fisk! Men äter det nästan aldrig och har typ aldrig tillagat det heller. Det händer nång gång ibland att jag steker på nån laxbit. Jag och Starsky lyckades även med en fiskgratäng en gång.
Är vi på restaurang så brukar jag ofta välja fisk om valet finns på menyn, men hur ofta är jag på restaurang? Näääävör... Så det är ganska fisk tomt i min mage.
Men det ska bli ändring på det nu! Jag och Lisen har bestämt att vi en gång i veckan ska gå ner till restaurangen i huset, Gustafs , en dag i veckan och få i oss lite firre!
Idag bjöds det på Hajmal, vad det nu är? Smaskens var det!


Efter lunchen tog vi en promenad längst vattnet vid Alviksstrand. Vackört, vackört! Skönt med en nypa frisk luft och härligt med strålande sol.
BigMAC och Lisen tog sig ut på isen, tokjävlar! Jag har aldrig gått över is på vatten och jag kommer aldrig gört! Eller det skulle i så fall vara efter att ett gäng icetruckers åkt en sväng innan och rekat. Annars funkar isen i Kungsträdgården alldeles utmärkt för mig!