2009-02-17

Tränings freak, jag?

Igår vägde jag in mig här på jobbet. Runt 62 kilo har jag lyckats lägga på min, en gång i tiden, lilla kropp. Vi har på jobbet startat en lite tävling som handlar om att just gå ner i vikt. Vi är 8 deltagare i olika kroppsformer och vikter. Alla har vi våra egna mål.
Om två månader ska vi väga oss och se vem som gått ner mest % mässigt. Varje fredag väger vi oss för att se hur kurvan går samt att vi mitt i perioden har en del tävling.

Jag var lite skeptisk till att vara med från början. Visst jag behöver gå ner lite i vikt, men framför allt så behöver jag träna för att forma om min kropp. Bygga muskler. Och bygger jag muskler och får upp konditionen så betyder det inte att jag måste gå ner i vikt. Måste sluta stirra mig blind på vågen! Det är kombinationen bra kost och träning som är A och O. Sen är det såhär, jag älskar mat! Jag vill kunna äta vad jag vill och när jag vill. Detta innebär, jag måste träna!
När jag var yngre kunde jag bara äta rätt några veckor så vara kroppen som en prima ballerina, men så är det inte nu efter underbara 30! Kroppen är inte sitt rätt jag, I tell you! Passa er alla små ungtuppar!
Men åter till det här med vikt tävlingen... Jag tänker såhär att vad fasiken, jag är med! Det kan ändå vara en spark i röven att jag tar mig och tränar och inte slappar ihop igen, som jag ofta gör...

Jag tror att jag hittat en träningsform som passar mig nu och det är dans. På onsdagar kör jag afrikansk dans och igår provade jag dans aerobic. Det var också kul även om jag var bra lost många gånger. När det är dans inspirerat så tänker jag inte på att det är träning. Det är bra. Tror inte jag kommer tröttna på samma sätt då.
Jag är egentligen en lagsportmänniska och hatar och träna själv! Men jag älskar och dansa så dessa klasser passar mig som handen i handsken.

Får se hur det går? Är laddad till tusen när det gäller träningen iaf. Längtar till i morgon då det är dax igen!