2009-02-18

Gamla goda tiden...

Adrenalinet mitt pumpar fortfarande! Är helt uppe i varv, I´m flying! Fan vad kul det var idag på afrodansen. Idag var första gången jag verkligen kunde ta ut mig. Dansen satt till fullo och jag slapp stirra mig blind på instruktören.
Friisan kom också och som vi dansa! Vi skaka rumpa, bröst och slängde med armarna som två babianer. Det är så kul!

Att jag en gång i tiden varit en sportfåne kan man inte tro med tanke på mitt flås nu, herre gud! Men det börjar blir bättre, tack och lov!

Tänk att jag en gång i tiden sportat som en tok! Jag höll på med 3 sporter samtidigt! Jag började med gymnastik och gick sen över till trampolin. Det var fotboll och innebandy också.
Och om jag får säga det själv så var jag faktiskt duktig i sport!
Jag vann KM i trampolin bla. Tog över vandrings pokalen och fick mitt namn på den. Sen brann Bro Centrum ner och det blev inget mer KM. Så vad jag vet så är jag fortfarande regerande mästare (...ha ha...) och pokalen ligger på vinden. Det var i princip där jag la av med den "karriären".
När jag var 15-16 blev jag värvad från juniorerna till damlaget i fotboll. Det var jag, Cathy och Marre som fick möjligheten och avancera. Vilket vi gjorde. I samma veva åkte damlaget till Cypern och Agia Napa på träningsläger. Vi fick följa med, på ett villkor, att vi skrev kontrakt på minst ett år. Det gjorde vi! Off we go... Cathy hade sin första fylla där, tror jag... och jag fick solsting.
Sen kom innebandyn, som kom sig bli hjärtat för min träning i framtiden. Jag älskade och spela innebandy. Jag var väl alltid den där medelmåttiga spelaren. Sen fixa jag linser och jag blev genast mycket bättre. Missade inte självklara passningar som jag gjort innan. Jag var glad, Tränaren var glad.

Insåg ganska snabbt att träna alla dagar i veckan, utom en, inte höll i längden. Kan nästa säg att jag gick in i väggen, det blev för mycket.
Jag försökte därför smita från fotbollen. Men det sket sig ganska rejält. Fick mig en jädrans avhyvling av fotbollstränaren så det stod härliga till. Jag sket i princip på mig och sprang därifrån med tårarna sprutandes.
Så det var bara att bita i det sura äpplet och spela säsongen ut... Men sen var det innebandy för hela slanten. I loved it!

Kan inte förstå att det är mig, ANNA , jag sitter och skriver om. Jag, ANNA, tränings tok! Det var tider det...
Blir fortfarande förbannad på den kvällen när en dumjävel körde in i den bil jag satt i bakifrån! Det var då det gick utför... Ingen träning och jag börja röka! Cigge pinnen var min bästa vän under perioden då jag var sjukskriven. GREAT!
Sen kom jag liksom aldrig tillbaka till träningen... Puts väck!

Idag fick jag en liten aha upplevelse! Fick tillbaka den där gnistan för att träna och kommer nu ihåg varför jag en gång i tiden levde för just sport på min fritid... ME LIKE!