2009-02-23

NYTTA MED NÖJE

Det blev lite dålig uppdatering på bloggen efter i lördags morse, men jag skyller på mobilen. Den dog och laddaren var på vift...

Vädret sprack till slut upp under lördagen så jag och Starsky stack ut i backen. Friisan körde tjejvasan och T2D var supporter så jag och Starsky fick en dag på tu man hand. Det var mys.
Dock var inte vädret så bra som det såg ut. När vi kom med liften upp över krönet tog vinden fart. De blåste riktigt ordentligt och de isiga vindarna bet riktigt tag i kinderna och allt näshår blev som förstenat. Dimman låg även tät över berget.
Men vi trotsa vädret och körde på ett tag. Backarna har varit skitbra hela helgen och det vill vi inte missa!
Vi tog oss sen till Lodgen. Satte oss som två hösäckar i en soffa med en varsin kall öl och dela på en korg med nachos. Det är livet, tycker jag... Sitta och bli lite småmosig en eftermiddagen efter en bra dag i backen.
På kvällen sen blev det middag med Friisan och T2D framför schlagern.





På söndagen sen drog hela gänget ut i backen. Jag var inte riktigt på humör. Kände för att vara själv en stund. Bara för att jag är i Sälen så känner jag inte att jag måste åka bräda varje dag. Jag tycker om miljön också, bara mulla runt lite, speciellt i min ensamhet. Känna att jag är ledig.
Vill jag, så finns backen rakt framför mig.

Jag vet inte varför, men jag känner mig alltid lite småskitig när jag är i Sälen. Det beror ju såklart på just husvagnslivet. Det är så att vara campare. Allt blir lite mer komplicerat liksom... Vi har ingen fungerade toalett husvagnen vilket innebär att vi springer på service som typ alltid luktar prutt. En sen kväll om jag är påväg att somna, inte fan orkar jag då klä på mig, gå ut i kylan, bort till service och borsta tänderna och ta bort smink. Nä det är jag väldigt dålig på!
Att missa duscha händer också till och från beroende på vad dagen/kvällen har att erbjuda.
Men har man lingon veckan (jag råkade ut för denna gång) så måste jag bara duscha!
Jag tog mig därför till servicehuset med dusch för en välbehövlig rengöringskur i lugn och ro.

Sen kom helt plötsligt städtanten i mig fram och då är det lika bra att passa på. Jag lånade Friisans och T2D dammsugare och satte igång. Ut med alla mattor och skaka och sen dammsuga. Har man ingen mopp, då ligger man på golvet på alla 4 med papper och rengöringspray för att få bort gamla fläckar. Som jag städa! Och nu är hela vagnen skinande ren. Stolta är jag!
När allt var klart blev jag iaf lite sugen på några svängar och tog mig därför till backen för ett par åk. Så mycket mer än så blev det inte förän det var dax för hemgång.

Längtar redan nu till nästa gång vi åker upp...