2009-02-04

Kärlek på Båtsbacken

Hua, magen står fortfarande rakt ut efter gårdagens intag av smarrig mat på Båtsbacken. Förätten bestod av toastskagen med stänkare och till varmrätt svärmors gudomliga fisksoppa med aioli. Även rött vin och fluffigt vitt bröd med ost tog sin plats i magen. Vitt bröd, mmmm...
Det knullar fan i mun!
(Som en viss person... brukar uttrycka sig till något som är väldigt gott...)


Det är skönt och komma ut till lugnet på Båtsbacken ibland. Jag tycker iof det är lite kusligt där ute. Det är så mörk! Men samtidigt mysigt... Det är alldeles stilla och knäpptyst bortsett från nån vindpust (och fjärt från mig) när jag tog en smygpys senare på kvällen.


Hann även med lite mys i soffan framför Micke & Molle med lillHolban innan middagen. Ofta är det på små barns villkor om man får sitta nära, ge en kram eller liten puss på kinden. Så när lillfröken av sig själv luta sig mot min axel när vi satt i soffan gjorde mig alldeles varm inombords... Pluttunge!