2009-02-04

Köp en jacka, få mobil på köpet... Typ...

Jag måste bara berätta om mitt jackköp förra veckan. Jackan som larmet sitter kvar på...

Var egentligen på jakt efter födelsedags present till Starksy. Men ni vet hur det är... När man inte söker nått till sig själv så finner man... Helt plöstligt hänger jackan med stort J där! Den ska jag bara ha!
Jag provar jackan som sitter som en smäck. Tar fram mobilen och tar en bild som jag tänker skicka till Starsky för lite smakråd.
Även om jag vill ha jackan så blir jag helt plötsligt lite snål... Jag börjar vela... 600 kronor är inte mycket pengar för en jacka, men det är ändå 600 kronor! Starsky fyller år, vi skulle till sälen etc etc... Ja, tankarna börjar snurra...
Jag hänger därför tillbaka jackan. Kikar runt lite i klädbutiken. Men jag kan inte släppa jackan och smyger därför förbi jackan ett par gånger och sneglar...
Jo, den är sjukt snygg! Jag tar den!
Roffar fort som fan åt mig jackan och springer till kassan så jag inte ska hinna ångra mig. Betalar och går ut på gatan och är riktigt nöjd över mitt köp ändå!
Måste ringa till Starsky och berätta... Rotar runt i alla fickorna... men kan inte hitta mobilen. Känner paniken krypa genom hela kroppen och jag blir tokvarm i hela ansiktet. Vart fan är mobilen???!!! Kikar runt i varje tänkbart hål i jackan och byxorna som en mobil får plats i... Men den är BORTA!
Men så går det upp ett ljus... Säg inte att... Jag stoppar ner handen i påsen. Påsen som den nya jackan ligger i och vidare med handen ner i högerfickan på den nyköpta jackan... JACKPOT!

Skulle fan köpt en trisslott den dan. Kan väl säga att turen låg på min sida med tanke på att jag lyckades ta exakt samma stl 38 på ställningen efter mitt velande i butiken!
Thank gaaad!