2009-05-15

Klart som sjutton det blir tokigt!

Jag har sakta men säkert börjat läsa Kaj Pollaks första bok. Boken handlar mycket om att vända sitt negativa tänk till något positivt. Som även min egen Kaj Pollak, Bempis, har som filosofi:
Ändra dina tankar och du ändrar på hela din värld!
Det är mycket i sitt tänk och även prat som påverkar mer än vad man tror.

I morse råkade jag ut för ett scenario som jag ganska nyligen läst om i boken. Pollak skrev om ett exempel där föräldrar ska lära sitt barn cykla. Till vänster på vägen är en stor grop. Pappa sägar då till barnet "Kör nu INTE ner i gropen där borta" och pekar till vänster. Såklart cyklar lillungen ner i gropen på en gång.
Hade pappan istället sagt "Kör nu rakt fram, Det kommer gå jättebra!" Då hade barnet fokuserat på det istället för att INTE köra ner i gropen.

Starsky och jag var igår hemma hos mamsen och plastic daddy på middag. Maten var helt underbart god. Jag fick det som blev över i matlåda. Mums!
Min plastic daddy är lite av en lustigkurre. Drar jämt och ständigt kassa skämt och ska gärna vara lite smådryg på gott och ont.
Det sista han sa innan vi gick va "Vad ska du med matlådan till. Du kommer ju bara glömma den hemma iaf" Hö hö hö...
Sagt och gjort!
Det första jag tänkte på i morse när jag vakna - Matlådan, jag får bara INTE glömma matlådan. Bara för att han sa så...
Klart som fan jag glömde matlådan!