2009-05-22

LANDKRABBOR

Nästan för bra för att vara sant. Två dagar i rad har jag tillbringat ut på sjön. Båt är verkligen riktig livsnjutning.




Efter lite körv med bröd i Stocksund tog vi igår vårat pick och pack och begav oss ut på sjön med Marianella och 76:an Backlunds båt.
Det var Wake time. De rutinerade tog sig några svängom och sen var det Friisan som vågade sig på att försöka denna gång. Riktigt duktig var hon också! På första försöket tog hon sig upp som om hon inte gjort något annat. Imponerande! Nu har man lite prestationsångest inför sin egen premiär...
Vi andra fegisar, Starsky, jag och T2D satt skönt nersjukna i skinnsätena och avnjöt en kall öl istället och lyssna på skön musik som dåna ur högtalarna.




Nu längtar jag till den riktiga sommar värmen kommer. Då ska jag kasta mig i sjön och göra ett försök jag med. Riktigt sugen är jag, men samtidigt lite rädd.
Tycker ju att Svenska vatten är lite scary när man inte ser botten...