2009-05-05

Måndagslyx

Har känt mig lite låg och depp på senaste tiden. Har liksom ingen livsgnista...
Jag vet att mycket av det beror på att jag går runt och ödslar min energi på onödiga saker och ting. Saker och ting som jag innerst inne vet inte är värt mina tankar. Men det är lättare sagt än gjort och bara stänga av. Jag försöker vända min negativa dynga till något positivt, men det är inte lätt. Mina dagar går som en berg & dalbana med positiva och negativa tankar. Det tar på krafterna.

Så vad gör man för att pigga upp sig själv lite grann? Jo man unnar sig. Det gjorde jag igår. Efter jobbet blev det lite shopping. Inget specielllt. Nåt linne, nåt armband men ändå frid för själen och riktigt nöjd kände jag mig efteråt.
På vägen hem tog jag mig en liten avstickare till solariet. Så skönt direkt efter jobbet. Lägga sig en stund, slappna av, blunda och bli skönt varm.
Efter en härlig dusch lite senare smörjde jag efteråt in mina ben med DOVE - Summer Glow. Dax för barbent snart och de bländande vita ben jag äger nu är inget jag vill visa upp kan jag lova. (Dumma Bempis som lyckades sno åt sig ett par bruna spiror på Gran Canaria...)
Senare på kvällen tog jag även hand om mina naglar som blev lackade med svart.


Att ta sig tid och unna sig något får en att må bra. Iaf för stunden...