2008-09-06

1 vecka tillbaka...

På jobbet denna vecka har det varit kaos(!) så jag har egentligen inte hunnit skriva så mycket förutom lite korta inlägg då och då. Åkte på att jobba idag, lördag, och det är faktiskt (peppa, peppa...) hyfsat lungt! Tänkte jag skulle passa på och knappra in lite skit...

FREDAG 29/8:
Papsen kom på ett spontan besök. Jättelänge sedan vi sågs! Blir tyvärr inte så ofta vi träffas sen han flyttade upp till underbara Dalarna och Tällberg.
Vi (jag, Starsky och paps) käka min tacopizza, drack öl och snacka skit hela kvällen. Jag och papsen rökte av bara fan! Vi tog även en sväng runt Hornstull. Papsen var helt till sig! Farsgubben hade inte sett så mycket snygga damer på länge! Eller som han själv uttryckte sig:
"Uppe i Tällberg få man flytta sig nån meter åt sidan för att lagårdsdörren ska komma förbi"

LÖRDAG 30/8
Morbrors 60-årskalas i Arboga med Medeltida Tema.
(Bilder kommer, kameran hos mamsen!)
Började kvällen med en fördrink i mosters och morbrors Herrgård, Gäddagården som den så fint heter. Alla var fint uppklädda i Medeltidakläder. Starskys kommentar till mig:
"Du ser ut som hon i Shreck!"
Man får ju hoppas att det var innan hon blev just en Shreck!
Innan middag blev vi hämtade av häst och vagn som tog oss på en guidad tur genom Arboga och dess historia. Lite smått pinsamt, men va fan...
Middag + fest hölls i ett litet hus från 1100-talet. Där var det uppdukat en jättebuffé med vildsvin, korvar av olika slag,rotfrukter, ostar, bröd mm mm. Som bestick var det endast kniv och sked! Vi åt helt enkelt med händerna. Till det dracks det, i trämuggar, till en början mjöd som sen blev öl. Dock lite svårt och greppa muggen efter en flottig svinbit!

SÖNDAG 31/8
Vakna vid 12-tiden. Åt lite frulle. Vaken i 2 h, somna om... Vakna runt 18-tiden. Åt lite mer. Somna om... Väldigt trött! Faktiskt inte bakis!

MÅNDAG 1/9
TOKKAOS på jobbet!
Jag sluta röka och stegmätartävlingen satte igång.
Jag tog mig första gången hem från jobbet till fots! Mycket stolt över mig själv! Över Tranebergsbron, förbi Fredhäll, genom Rålis och över Västebron på 40-45 minuter.

TISDAG 2/9
TOKKAOS på jobbet!
Hände annars inte ett skit! Eller jo, jag shoppa! Tanken var att bara köpa en jacka, men jag kom hemma med 2 tröjor, mössa och nagellack också! Oj så skoj!

ONSDAG 3/9
TOKKAOS på jobbet!
Åkte efter jobbet hem till Don Freddo, Dolly och Holly. Det bjöds på Don Freddos supersmarriga spagetti och köttfärssås. Är det något Don Freddo är bra på, så är det pasta rätter!!! MUMS!
Spänningen var olidlig inför IDOL premiären!

TORSDAG 4/9
TOKKAOS på jobbet!
Jag gick för andra gången hem från jobbet! Fast en annan väg...
ALVIK - STORA ESSINGEN - GRÖNDAL - LILJEHOLMEN - HORNSTULL
Mycket mysigare väg än den över Tranebergsborn. Lite galet var det iof när jag kom upp på Essingeleden. Det var endast en centrifug mellan mig och bilarna som körde som om bilen var snodd! Lite obehagligt... Den kraftiga vinden gjorde att grus och skit flög upp i ögonen, men, men det var en upplevelse!
Förstår inte vad som hänt? Att gå har blivit som en drog för mig... Can´t live without it!
Mys i soffan framför IDOL. Gjorde ett försök att titta på Dukes of Hazzard men slumra in ganska snabbt.

FREDAG 5/9
TOKKAOS på jobbet!
Upptäckte att jag bytt ut cigg mot tugg.
Va på bio med Teddy 2 drunk och Friisan. Såg "The dark night" (Batman), inte så jättebra... Fast mys att gå på bio.