2008-09-03

Sluta tjata!

I måndags började vi med vår lilla stegmätartävling här på jobbet. Tävligen ska hålla på till den 29/2-2009, alltså ett halvår. Vi är indelade i lag och kommer i
slutändan vinna något. Vad har jag ingen aningen om och skiter faktiskt i vilket!
Visst, jag är en tävlingsmänniska och det vore superkul och vinna! Men den egentliga anledningen varför jag gick med i denna (valfria!) utmaning var för min egen skull! Jag vill komma igång och få lite motion i vardagen. Har under en lägre tid känt mig som en riktig soffpotatis! Jag är inte 20 längre och det börjar synas, I tell you!

Hur trött blir man inte då när vissa personer är på en konstant och frågar hur många steg jag gick igår? Vad fan, låt mig va!
Jag har lagt upp mitt halvår på mitt sätt... Jag har planerat att gå ca 10000-12000 steg/dag för att jag själv ska vara nöjd och för att jag ska klara av detta! Kanske blir det mindre någon dag...

Jag har inte tränat sedan 2001 pga en bilolycka. Fick efter bilolyckan problem med nacken vilket gjort att jag haft svårt att komma tillbaka. Gör jag ett försök till träning får jag väldigt ont eftersom jag inte har en endaste knutta muskler i hela min kropp. Skulle jag då börja knata som en jävla idiot varje dag efter jobbet skulle jag bli helt förstörd och lägga av efter en vecka!

Jag tänker inte accepter att jag får "Blicken" för att jag BARA gick 8000 igår!
Blir så less!