2008-09-28

Valrossen

Förstår inte vad som händer? Jag bara sväller!
De 4-5 kilon jag gick ner i våras har sakta men säkert satt sitt grepp om mig igen. Kanske inte så konstigt över sommaren, men nu då! Jag har till och med börja röra på mig nu tack vare stegräknaren och ändå känns det som jag bara ökar i vikt!
Något resultat borde jag väl se efter att ha motionerat i en månad? Eller?

Fasiken, tycker själv inte att jag är så jätte onyttig... Äter sällan chips, godis och glass (Men är en jävel på att svullar när det väl finns iof...). När det gäller mat så försöker jag äta lagom och med sallad till. Visst händer det väl att man tar en liten portion till nån gång ibland (Mat kan ju vara gudomligt), men vadå? Det kan väl inte vara så farligt? Speciellt inte om man rör på sig också...
Jag trodde det här med att sluta röka och gå upp i vikt var en skröna, men det kanske inte är det? Oooo gaaad i så fall!!

Nä, imorgon måndag (Som vanligt varje måndag) är det nya friska tag! Gick i måndags med i Viktklubben igen. Har inte riktigt följt det till pricka denna vecka... Men nu jäklar! Now or never!

Visste ni att efter 100 gr chips måste man promenera i 2h och 25 minuter för att bränna de kcal man vräkt i sig! Eller vad säger ni om att efter ha druckit en burk starköl så måste man ha intensiv sex i 4 h och 43 minuter!!!
Nu förstår ni kanske varför jag och Starsky brukar tillbringa våra söndagar i sängen efter en ute kväll. Det är alltså INTE för att vi är bak fulla!