2009-01-10

Lördag i soffan

Efter jobbet idag tog jag mig till solariet en sväng. Det är verkligen skönt och sola när man är frussen och lite småtrött. När jag låg där och lyssna till lugna favoriter som var in rattat på radion (inte mitt val!) hade jag stora planer om att sen kila hem och röjja i hemmet. Starsky var över till sin bror en sväng så jag tänkte passa på då eftersom jag städar som bäst själv.
Men det blev inte så mycket av det. Jag kom in genom dörren hemma, trosa runt lite i lägenheten, titta runt på kaoset och undra vart jag skulle börja? Helt plötsligt var energin till att städa som bortblåst och jag slog mig ner i soffan och bara dum glodde ut i tomma intet. Sen var det som om någon slog mig i skallen och jag total däcka i soffan. Trött Anna...

Det var skönt med lite sömn. Nu kanske jag orkar hålla mig vaken lite längre ikväll...
Starsky och jag har precis tittat klart på nån poker film med Woody Harrelson. Ingen höjdar film precis... Men, men... Ändå mys med film. Blir kanske en film till lite senare. Skönt med en slappar helg. Just nu sitter jag med datorn i famnen. Brevid mig ligger Starsky och gastar "Skriver du nåt om mig?"
Det gör jag väl inte direkt, men jag kan ju gört!

Idag har Starsky varit hos hans bror och hälsat på. Lekt med Holly. Han fick också prova sin brors nyinköpta fyrhjuling och bränt runt i skogen. Som barn på nytt! Nu ligger han här i soffan iklädd t-shirt, carhart brallor (som jag älskar när han har på sig, he´s so hot!) och raggisar. Inser att han kanske inte var helt frisk och känner sig på nytt lite hängig.

Nu ska jag unna mig lite glass. Vaniljglass med krossad choklad...

I scream
You scream
We all scream for Icecream!