2009-01-26

Två blondiner i en bil...

Klockan 22.30 i lördags skulle Starsky landa. Efter lite middag och mys i soffan hemma hos Bempis och J stega jag och Bempis ner till bilen för att ta oss till Arlanda. Något sena... 22.15 piper det till i mobilen. Det är från Starksy "Nu har jag landat!"
VA, redan! Jag och Bempis hade inte ens kommit till motorvägen ännu! Ja ja, han ska vänta på bagage och skidor, vi hinner!
Precis när vi passerar Arlanda stad ringer Starsky som redan är påväg ut. Jag meddelar att vi snart är där. Att vi passerat Arlanda stad och läser även det på en skylt och att vi är vid Arlanda N (norra) och lägger på.
"Vad fan", hör jag Bempis gasta! "Vi missa avfarten!"
"Nä, men det kan vi inte gjort! Det stod ju Arlanda stad"
"NÄ, se till höger, där har vi Arlanda! Och titta fram, det svart! Jag såg flygplanet på skylten, det betyder flygplats!"
Helt förvirrade tittar vi frågande på varandra när jag helt plötsligt kommer med en snilleblixt kommentar:
"Äh det är lugnt, efter Arlanda Norr kommer söder!"
Bempis tittar på mig med en blick som säger allt... är du knäpp?
"Vi åker ju mot norr, det kommer inget söder!!!"
Panikslagna och lite smått hysteriska blir vi, men under skratt, så klart! Som två frågetecken sitter vi i bilen och undrar när nästa avfart kommer? Ska vi behöva åka enda till Uppsala??? Och stackars Starsky som bara vill hem efter en lång lång resa från Kanada!
Till slut kommer det iaf en avfart, Knivsta, två mil senare. Det var bara att ratta tillbaka och styra kosan mot Arlanda ännu en gång.
Väl framme på Arlanda hamnar vi även lite fel vid terminal 5. Men efter många om och men är vi framme, finally!
Jag blir så glad när jag ser Starsky, springer fram och ger en puss och kram, men sen händer nå konstigt... Istället för att säga "Hej Darling!" så säger jag "Hej då!"
???
Måste tappat hjärncellerna i Knivsta...