2009-01-14

Musik och Romantik

Jag vet inte riktigt vad det för fientlighet mellan mig och alla solarium här i Hornstull?! Jag har inte lyckats sola en enda gång utan att det är något som krånglar! Helt sjukt! Jag är typ nervös varje gång när jag kliver in genom dörr till ett drop in solariet nu mer. Vad ska hända härnäst?

Ni kommer väl ihåg gången då jag knappt kunde ta mig ur solariet pga överdelen som vägde bly. Detta hände även en gång till, men i ett annat solarium. Pengar automaterna jävlas med mig konstant!
Idag efter många om och men pga strul med växelautomaten kliver jag till slut in i rum 11. Radion står på högsta volym. Lite för högt för tant Anna... Jag böjer mig därför ner, trycker på sänk knappen och vänder mig om för att ta av mig kläderna. Helt plötsligt är radion på högsta volym igen?! Eller hörde jag fel? Jag provar på nytt, men hinner bara ställa mig upprätt när radion ännu en gång är på högsta volym! Vad f... driver du med mig???
På nytt trycker jag in volymknappen och ser hur volymen sänker sig, jag släpper knappen... står kvar... men ser sen hur radion av sig själv tickar upp på högsta volym igen! WTF! Är det dolda kameran eller???
Solariet går igång. Det vara bara att lägga sig. Där låg jag. Med höger öra mot en radio på högsta volym och försökte njuta trots allt. Bara gilla läget helt enkelt! Hmm...

Efter jobbet tycker jag det är så otroligt skönt och sola. Det är avkopplande. Jag rensar tankar efter dagens jobb och slumrar ofta till en stund för att bara någon sekund senare (känns det som) nästa slå huvudet i överdelen när solariet stängs av.
Idag hade jag inget annat val än att ligga och digga musiken. Fast digga är överdrivet med tanke på att det var Lugna Favoriter och nåt program som hette Musik och Romantik som dåna ur högtalaren...