2009-01-06

2009 - Nytt år, Nya bravader... Eller?

Idag har det inte gjorts många knop. Starsky känner sig hängig. Har legat i sängen och sovit till och från hela dagen. Ni vet ju hur synd det är om killar när de är lite sjuka. Han har 37.8 graders feber och är döende! Så det är lika bra och tycka lite synd om han så han får känna sig ompysslad. Därför har det inte blivit mycket mer än tv-tittande och dator knapprande för min del idag. Men det är skönt med en slappar dag innan man sitter på jobbet igen.

Vi kom hem redan igår från Sälen, just för att få en dag hemma i lugn och ro.
Jag hade tänkt att jag skulle uppdatera bloggen när jag var i Sälen. Men det blev bara ett inlägg... Sen kände jag att nä jag har semester, det kan vara skönt och slippa! Men nu är jag tillbaka och det är år 2009!

Nyår firande jag och Starsky till en början med Friisan och Teddy 2 drunk. Vi, eller rättare sagt... Friisan knåpa ihop supergod mat! Till förrätt blev det klassiska toast skagens. Till varmrätt hade hon stekt kyckling fileér och lindad bacon runt om & potatisgratäng till det. MUMS! Till efterrätt var det kladdkaka, men till den kom vi aldrig för vi var tokmätta redan efter varmrätten!


12 slaget firande vi sen på utanför Lodgen med bla Starskys päron och världens bästa husvagns grannar Janne och Carina. Vilka fyrverkerier vi såg, vackert! Fatta vad sjukt egentligen vilka pengar det sätts fjutt på, bara sådär...

Att få en Janne kram var en bra start på det nya året!

Nyårsdagen blev en tröttisdag. Inte så konstigt kanske med tanke på att jag och Teddy 2 drunk satt uppe och bubbla till 05.00! Starksy låg och sov så sött brevid. Jag fattar inte varför jag är så het på efter fester i Sälen jämt?! Måste vara den friska luften eller nåt?



De första dagarna på det nya året tillbringa vi sen till mesta dels i backen.
Vädret var toppen, men också väldigt kallt! Heldagar i backen vart inte riktigt möjligt. De isande vindarna sög verkligen tag i ens kinder, Inte skönt!
Annars var det väldigt lugnt och skönt de sista semesterdagarna. Näst sista kvällen blev vi bjudna av Starskys föräldrar upp till toppstugan Snögubben i Gustavsbacken i Lindvallen på Fondue kväll.


Genom att åka bandvagn tar man sig upp till backen och lika så nerför. Å herregud vad skoj! Uppför var det lite läbbigt pga den nysnö som kom under dagen. Bandvagnen fick inte riktigt grepp i snön, SCARY! Men nerför... HALLELUJA, OJ SÅ SKOJ!
Kan verkligen rekommendera detta till er som ska åka till Sälen framöver. Det var en supermysigt kväll med god mat och underhållning på hög nivå, mycket pga bandvagnen!

Igår åkte vi alltså hem. Det var skönt! Hur mycket jag än älskar Sälen så är det alltid skönt att komma hem!
Mycket beror nog på bekvämligheterna hemma. Husvagnen ät jättefin och så, men jag sover fruktansvärt dåligt och toan är inte installerad. Kanske är det därför jag sover dåligt. Det blir psykologiskt... Jag ligger och inbillar mig att jag nog är lite tissi minsann. På med kläderna, ut i kylan, halkandes bort till service, sätter mig... Skvidevitt... Typ två droppar! Jag som var sååå sjuuukt kissnödig! Men nähä... Jag går väl och lägger mig igen då! Och sådär håller jag på! Suck...

Det var en härlig soluppgång när vi satte oss i bilen som rulla ner för Sälenfjället. Ajöss för denna gång, men vi är snart tillbaka!


På vägen hem stannade vi till i Leksand för lite lunch hos farmor. Pappa var också där. Konstigt att inte farfar var med...
Tårar rullade ner för farmors kinder när hon berätta att hon skulle köpa en ny säng. Hon hade svårt och sova. Ville bara ligga på ena sidan. Klarade inte av att rulla över på den andra där farfar brukade sova... Hennes livskamrat...