2008-10-12

Min lilla favorit...

Istället för en spa kväll i svärpäronens villa åkte jag och Starsky till Don Freddo, Dolly och Holly.
Till eftermiddagen var det tråkiga vädret plötsligt bortblåst och solen strålar kom fram. Jag och Dolly tog en kvällspromenad med lilla Holly och jag fick för första gången uppleva en solnedgång på Båtsbackan.
Så otroligt vackert!



Innan vi tog oss ut på promenaden var det en galen grannhund som tog sig in på deras tomt och skällde, morra och gjorde både nr 1 och nr 2 på deras gräsmatta ett flertal gånger! Det är inte första gången det här händer och deras polska granne har ingen som helst förståelse för att Don Freddo och Dolly ringer senare på kvällen, efter ännu en attack, och är fly förbannade pga detta!

Inför igår kväll hade jag planerat att ta det lugnt och gå och lägg mig i hyfsat tid för att var pigg idag. Så vid midnatt gick jag och Dolly och la oss på övervåningen. Men en god natts sömn var det sista jag fick! På våningen under satt Starsky och hans bror och höll låda, fulla och glad. Liiite för hög musik och liiite för högljudda för att lilla jag skulle kunna sova,
I 3 timmar (AARRGGGHHH!) låg jag och lyssna på deras surr och på hur de knäckte bira på bira innan de till slut bestämde sig för att lägga sig.
Sov väl ett par timmar innan jag hör lilla Holly vakna till liv och vill ha välling.
Ja hopp, då var det bara att gå opp!

Nu i efterhand gjorde det inte så mycket att jag inte fick sovmorgon. För vem vill inte vakna till en liten tös som står och blänger på en och ler sitt sötaste leende. Hon är bara för söt!


Jag och Starsly klädde på oss och tog efter frukost med oss lillan på en litet äventyr ner till vattnet. Där satt vi ett sen och mös på bryggan riktigt njöt av den härliga höstdagen.


Lilla Holly är en riktig bubblare. Hennes mun går i ett! Redan nu försöker hon härma allt hon hör. Idag fick jag höra henne säga "Anna" för första gången. Tidigare har det varit "Aga". Att vi sen frågar henne "Vart är Anna?" och hon pekar på en rullkärra är en annan femma...
Holly är min lilla favorit...