2008-10-15

OK, here I come! (Tränar på min engelska)

Bakom mig står resväskan nästan färdigpackad inför min resa till Tyskland och Berlin för ett Retrans Manager Meeting.

Det viktigaste är packat:
Flygbiljett CHECK!
Pass CHECK!
Pengar CHECK!
P-piller CHECK!
Mobil CHECK!
Hotell info + Agenda CHECK!
Kläder CHECK! (Eller lite problem med det...)

Yra runt i lägenheten i morse och leta efter allt som skulle med.
I sista sekund, som alltid!
Brukar funka prima, men inte denna morgon...
Igår kväll hade jag i mitt huvud planerat på ett ungefär vad jag ska ha på mig. Ett dilemma för mig det här med kläder ibland. Jag inte är den personen som går runt i så kallade "fina" kläder. Det är nog inte så poppis och glida in på ett möte (med hela världen) i baggy brallor, sneakers och en tuff T-shirt, som min garderob består av till största del.
Iaf som fick jag till slut ihop en 3-dagars outfit i mitt lilla huvud. Till den hörde bland annat en svart tröja. En svart tröja som passar till det mesta. Hittar jag denna tröja i morse? Nee... (Ok, jag borde kanske vara ute i mer god tid, men jag var helt säker på att tröjan låg i lådan. Nu fanns den inte någonstans!)
Mina klädplaner blev nu inte alls som jag tänkt mig... Hmm...
Varför ska det bråkas med mig när jag redan har problem att hitta något passande???
Och jag är redan helt lurvig i skallen av den här resan...

OK, nu måste jag bara ta mig till HM eller liknande och köpa nåt hastigt och lustigt, sen så är jag nog redo... CHECK!

Om en halvtimme kommer Starsky och hämtar mig. Vi åker ut till Bålsta ikväll. Bara ta det lungt och samla krafter inför morgondagen...
Måste erkänna att jag tycker det är lite tufft och få logga ut på tjänsteresa. Eller hur? Händer inte varje dag precis... Eller det har aldrig hänt, EVER!
Lite mallig är jag...

Auf Wiedersehen!
Eller vad är det hon säger, Heidi Klum på Project Runway...