2008-10-02

Önskar att jag också kunde vara där nu...

Jaha, då var man hemma och sjuk IGEN! Känns inge bra alls med tanke på att jag varit hemma endel från jobbet på senaste, men vad ska jag göra? Problemet på vårt arbete är att alla smittar alla, fram och tillbaka... En blir sjuk, det går varvet runt och sen börjar det om från början igen... Helt sanslöst! Jag har aldrig varit med om en arbetsplats där alla är sjuka så pass ofta, inkl. mig!
Sen tror jag att min kropp reagerar om det är något som inte stämmer... Är det för mycket så blir jag sjuk. Det är som att det är kroppens sätt att säga ifrån... På mitt arbete är det galet mycket varje jul och alla jobbar skiten ur sig. Och varje jul har jag blivit sjuk... Knepigt..

Fick ett sms från min moster i förrgår. Hon är på Gran Canaria och tar det lungt...

Dom har andelar i ett stort lägenhetskomplex där. De samlar poäng på något sätt och får sen, beroende på samlade poäng, välja en lägenhet de vill ha. Det är så otroligt fint där och riktigt lyxigt!
Min moster brukar åka dit ett par gånger om året antingen med familjen, oss eller som nu, helt ensam.
Hon är en riktig bokmal och gillar och åka dit och bara vara i sin ensamhet och samla krafter. Hon är cool!
Jag har också varit där ett flertal gånger och jag bara älskar det! Bara ligga på en solstol hela dagarna, känna solens strålar bränna, läsa en bra bok och smutta på en Sangria...
Önskar att jag också kunde vara där nu...