2008-10-13

Mycket i huvet och lite i stjärten

Lite smått hjärndöd idag...
Har hela dan suttit framför ett excel ark. På detta excel ark av flertal sidor har jag fyllt i alla länders priser på olika blomalternativ ex bukett, snittarrangemang, krukväxt, begravningsarrangemang etc etc. Alla produkter har även ett mini, medium, exklusivt pris.
Ni kan tänka er alla länder! Boken jag tar ut all info ifrån är lika stor som en telefonkatalog!
Sen är det iof inte bara priser i denna katalog utan annan info om vilka orter alla länder levererar till, helgdagar och så, men ändå!
Känner mig helt bakom flötet nu... Hann ungefär med hälften idag och ska fortsätta i morgon... Man blir helt bäng i bulan av att blänga på siffror en hel dag!

Sen har jag även hela dagen tänkt på Tyskland. Jag åker nu på torsdag och jag är så satans nervös! Hur ska detta gå mån tro? Hoppas Starsky kan skjutsa mig till Arlanda och vinka av mig in i det sista. Det är inte resan i sig jag är nervös för. Jag har rest många gånger själv. Utan det är det här med engelskan. Jag kan min engelska på jobbet så mötena kommer inte vara några problem. Det är snarare den här sociala engelskan! Jag kan ha lite svårt och vara social på just middagar i vanliga fall och nu är allt på engelska också! Herre jävlarns vad jobbigt! Få ångest bara jag tänker på det!

Jag har varit rök fri i över 1 månad nu bortsett från ett par party cigg. Det är i en sån här situation jag verkligen skulle behöva en cigg. Ha en ursäkt att kunna smita iväg en stund och bara vara... Får se, kanske köper med mig ett paket för säkerhets skulle... En räddande pinne är alltid bra att ha. Eller så får jag helt enkelt ta mig ett järn innan middagen, hehe.... Vem är inte grym på engelska med lite värmande i sig?

En lustig sak till bara, från det ena till det andra. Igår när jag och Starsky närmade oss Långholmsgatan efter en härlig höstpromenad kände jag att det var något som rev mig på röven. Jag sticker då nervöst ner hand för att känna vad det är?
Vad jag får upp är en näsa! Ni vet en sån där näsa som hänger i träden som man som liten satte på sin egen näsa.
Trevligt för den lilla näsan som fick landa i min trosa och sniffa på min stjärt!