2008-07-21

Allt annat än lungt!

Min planerade helg av bara lugn sket sig ganska rejält kan man säga! Herrejävlar!
Efter jobbet i lördags åkte jag hem och däcka i soffan. Vädret var inte på topp så vi bestämde oss för att ta det lungt. Gick och hyrde film och slängde i oss en pizza framför TV:n.
Men till slut tittade solen fram och det blev en kanon kväll. Vi kände då att en kväll i soffan inte var något för oss och satte oss i bilen ut till Bålsta för middag hos svärpäronen.
Även ett annat par, nära vänner till svärpäronen, kom över. Riktigt sköna personer!

Det blev en superkul kväll med asiatisk mat och goda drycker. Det var fördrink, vin, portvin, likör, öl etc etc...
Svärpäronen och deras goda vänner berättade fyllestory utan dess like! Jag och Starsky vred oss av garv! Insåg att bara för att man blir äldre så blir man inte smartare ner det gäller intag av flytande drycker. Inte heller behöver livet bli tråkigt bara för att man blir äldre. Vilka historier! Så jävla kul!
Tiden rann iväg och ett par timmar efter midnatt satte vi oss i ångbadet och slängde oss sedan i poolen, underbart!
Även om klockan sprang iväg var det ingen som ville gå hem eller lägga sig! Vi hade det så trevligt!

Runt 04-tiden (fortfarande vakna!) hör vi bakom staketet en kille som ropar Hallå! Starsky och hans mamma går då runt hörnet och få se en lillebror till en kompis till Starsky, helt täckt av blod och aspackad! Jag gick inte dit, ville inte se... Riktigt läskigt!
De tog med honom in och ställde honom i duschen så de kunde se vart ifrån han blödde. Killen hade ett jättejack i en tumme och var täckt av skärsår på hela kroppen! Han sa att han inte kommer ihåg vad som hänt, men frågan är om han inte ville berätta bara. Kan ju vara riktiga svin som gjort det.
De bestämde att det var lika bra och åka till akuten i Enköping. Starsky, snäll som han var, ställde upp och följde med. Killen var ju så packad så han hade nog inte hittat dit själv annars. Så men lånade kläder av Starkys paps drog de iväg...

Vi andra slog oss ner igen på uteplasten lite chockade över vad som hänt. Starsky föräldrar var riktigt coola och tog hand om den här situationen på bästa sätt. Dom är verkligen toppen! Jag försökte nå Starsky via telefonen, men den var avslagen. Jag kunde bara inte gå och lägga mig innan jag visste hur det gått. Runt 05.30-tiden (ja, fortfarande vakna!) gick svärpäronens bekanta hem medans vi tre som var kvar var tappra och satt uppe ett tag till. Lite svårt och gå och lägga sig utan vetskap om hur det gått... Klockan närmade sig 07.00, solen gick upp och fåglarna kvittra, men ingen Starsky. Men när vi precis började ge upp dök Starsky plötsligt, lite smått chockad när han fick se mig och svärmor sitta på altan trappan med en varsin cigg och solbrillor på.

Killen hade fått sy 5 eller 7 (Kommer inte ihåg) stygn i tummen och något på armen. Det andra var mer småsår över hela kroppen. Man undrar ju vad han råkat ut för???

Dagen efter vakna vi 14.00!!! Helt förstörd... Så blev det med denna lugna kvällen! Har typ aldrig, vad jag kan minnas, varit uppe så länge!
Hade tråkig ångest igår för att åka och jobba idag. Vi blev kvar där igår med, orka inte åka hem...