2008-07-03

Blev inte riktigt som jag hade tänkt mig...

När jag kommer hem från jobbet idag lägger jag mig en sväng på soffan och pratar lite med Starksy. Han skulle till Lilla Essingen och träffa norrlänningen. Jag fick följa med, men jag kände inte för det... eller jo lite, men ändå inte... Kunde egentligen tänka mig och ta en sväng ner till street och tagit någon öl och titta på folk. Vädret har ju varit på topp idag! Hade därför ingen större lust och sitta hemma hos någon... Skulle jag sitta inne kunde jag lika gärna göra det hemma istället!
Tänkte att jag kunde ha en tjejkväll och duscha, fixa naglar, plocka ögonbryn och dricka te och mysa soffan och bara ta hand om mig själv.

Men så blev det inte riktigt... Starsky stack iväg. Skulle gå över Västerbron till Lilla Essingen. Det är ju buss strejk ni vet! Inga bussar i hela stan... Fast frågan är om inte det är ganska bra ändå, iaf här i Stockholm city. Igår när jag och S kom åkande med bilen över västerbron var det full rulle. Det verkligen krylla av folk! Folk gick!! Folk som säkert är lata och tar bussen över bron i vanliga fall. Det är ju positivt det här... Folk får gratis motion! Vilket borde utveckla sig till att alla blir mycket piggare och gladare, eller??

Nå ja, åter till det jag skulle komma till... Jag gjorde ingenting ikväll! Istället tok somnar jag på soffan och vakna kl 20.00!!! Hallå??? Hur kan man somna och sova så länge och inte vakna en enda gång på 3 timmar??? Helt sjukt ju...
Nu sitter jag här och nästan skäms för hur man kan sova bort sitt liv på det här sättet?!

Fick precis ett sms från Starsky: VILL DU KOMMA OCH MÖTE MIG?
JAAA, det vill jag verkligen! Så jag får komma ut en sväng från den här lägenheten och får lite luft!