2008-07-14

SATC-kväll

Det blev en trevlig kväll i lördags! Istället för fördrink hemma hos mig (lite synd och lite besviken...) blev det hemma hos Tyskens mamma på Birger Jarls gatan. Vilken lägenhet!
Lägenheten låg högst upp i trapp huset och var på två plan med balkong på varje! Inte varje dag men hänger i en sån lägenhet i de fina kvarteren i Stockholm stad.


Alla var vi så fina i våra klänningar. Mest förvånade var nog alla och se mig i klänning och finskor. Händer ju inte varje dag precis!
Det blev ganska stressigt innan filmen. Vi hiva i oss lite pastasallad och rosévin över lite tjatter innan vi slängde oss i taxin till Kungsgatan.
Vädret var toppen och det fotograferades till höger och vänster. Vi lyckades stoppa en mamma med sina söner för en gruppbilden innan filmen börja.

Filmen var toppen! Vi hade smugglat med oss lite rosé i petflaskor och satt och skratta, grät och mös längs bak i salongen.
Efter filmens slut gick vi ut på gatan för att locka till oss en taxi. Även denna gång togs det bilder för glatta livet! Plötsligt dyker mamman (som tog ett foto innan filmen) upp igen, skrattandes och frågade om vi ville att hon skulle ta ett till? Asgarvandes så tårarna spruta avböjde vi erbjudandet. Mamman måste nästa trott av vi stått där i två timmar och fotograferat varandra sen sist och hon såg oss!

Kvällen fortsatte hemma hos Tyskens mamma för mer rosé innan utgång. Mycket fnitter, struntprat och konstiga danser med rökpaus då och då var vad kvällen innehöll.
Vi har även konstaterat att vill man vara hundra på om en tjej har silikon eller inte? Ta med en ficklampa och lys på bröstet i mörker, det lyser rött!!!
Detta är bevisat och bevittnat av 6 rosé fyllda damer i lördags, varav 2 med silikonbröst.

Utkvällen börja på Sturehof och O-baren för varsin Cosmopolitan. Eller jag tog en öl, mer min melodi... Vi kände efter ett tag att vi ville svänga våra lurviga och bestämde oss för att gå vidare till Berns som visar sig ha Stockholms längsta kö för att komma in. Suck... Vi stapplade då vidare till Cafét. Väl framme vid kassören för att betala 180(!) spänn fick jag panik! Nä fan, jag tänker inte betala detta och komma in och ta en öl och åter inse att jag inte gillar det här stället.
Kanske lite taskigt och avböja då, men jag kände att det är så ofta som jag gör saker som jag egentligen inte vill! Kände att nä du lilla Anna, nu måste du säga nej om du inte vill! And so I did...
Kvällen tog lite snörpligt slut, men jag var nöjd ändå. Verkligen en girly night! Gör det gärna fler gånger! Var superskoj och få vara så fin...

Söndagen börja med en rejäl och behövlig sovmorgon innan Friisan och Teddy 2 drunk kom på besök. Vi bestämde oss för lite minigolf i tantolunden. Minigolfbanan var överfull så det blev inget av med det. Istället blev det fika och en liten promis längst street och Bergsundstrand.
Vi kom in på det här med att man nästa bara spelar kubb och sällskapsspel etc när det är fest eller liknande med alkohol. Man träffas aldrig en eftermiddag/kväll med vänner och bara hänger över just ett sällskapsspel. Varför är det så?

Vi bestämde därför att nu jäklarns ska vi hem och spela spel!
I säkert 3 timmar satt vi och spela Stockholmspelet, hur kul som helst! Har inte skrattat så mycket på länge! OCH detta utan alkohol och fest! Grabbarna tog iof ett par öl var... Men inte jag!
Mer sällskapsspel åt folket!