2008-07-19

Vad förvandlas vi till på nätterna?

Tanken igår var att vi skulle hitta på något med Dj och skånskan. Men när jag väl kom hem efter nån timme på stan var jag helt slut. Var inte alls sugen på någonting förrutom att däcka i soffan framför någon kass serie.
Starsky var rastlös och vill hitta på något så han stack och mötte upp DJ och skånskan på Mosebacke. Helt ok för mig! Kände att jag inte var speciellt roligt sällskap ändå... trött, osocial med ångest för jobb idag.

Runt 03-tiden kommer Starsky hem lite salongsberusad. Vi låg och prata ett tag (Starsky väldigt pratglad) innan ögonen föll ihop.
Precis när jag somnat vaknar jag till av att Starsky ruller från sidoläge till ryggläge och börjar snarka! Oh no!!
Jag kan verkligen bli tokig på människor som snarkar!! Faktiskt helt vansinnig!! Ligger och retar upp mig till tusen... Jag försöker stänga av och inte lyssna på det, men då hör jag istället andra ljud som klockan från köket eller bilarna från gatan som jag annars inte alls tänker på!

Pricken på I:et så börjar karln och hicka också! Det är ingen liten vanlig hicka utan likt en proppmätt padda liggandes på rygg!
STARSKY FÖR HELVETE!!

Jag är ju som de flesta vet en bitch in bed night time! Får jag inte sova blir jag skogstokig och SPECIELLT om jag blir väckt! Det kommer ord från min mun som inte är i närheten av rumsrena, ord som jag inte alls använder dagtid i vaket tillstånd... Lite obehagligt faktiskt!
Det sluta med att Starsky tröttna på mitt muttrande och gick och la sig i soffan... Oooops!

Vakna i morse med lite dåligt samvete...
Men tydligen var det här bortglömt (hoppas jag!) för när jag strutta ut i köket för att göra mackor röra han lite på sig och säger pömsigt från soffan:
"Godmorgon älskling!"
Frågan är om han ens var vaken på rikigt eller om ölen hade satt sina spår och minnet var bortblåst?