2008-07-15

Orkar inte...

Idag är det verkligen en irriterande dag! Vem jag än pratar med så blir jag bara skitirriterad. Kunden kan vara jättetrevlig, men jag orkar bara inte... Suck... Är nog lite trött...
Jag försöker hålla humöret uppe, men hur trött blir man inte när en kund ringer:
"Hejsan, jag skulle vilja betälla"
"Ja visst, vad vill du beställa?"
"Jo, jag sitter framför er hemsida..."

Men vad fan, beställ där då och ring inte hit!!!

Jag försöker ofta förklara för kunden att sitter de framför vår hemsida så är det mycket lättare att göra det själv. De har där massor med produkter att välja på och eftersom de sitter på mottagar uppgifterna så går det mycket fortare + att vi gör det precis på samma sätt...
Kunden vägrar lägga en beställning på hemsida och förklarar att det går mycket fortare om jag lägger den!
"OK, vad heter mottagaren?"
"Han heter Muhamed Ashlinadirasch..."
"Vill du vara så snäll och stava det till mig"
"Men det stavas som det låter!"'

VA??!! Skämtar du med mig???

En annan kund säger ett namn som jag har lite svårt och höra om det är S eller F. Jag frågar då kunden om det är S som i Stefan eller F som i Fredrik?
Kunden svarar då med en djup suck: "Nä, det är S som i Sigurd..."
Men usräkta att jag råkade säga Stefan istället för Sigurd människa!! Hur dryg får man va?

Jag verkligen ÄLSKAR mitt jobb ibland... SUCK!