2008-07-19

En dag på jobbet...

Imorse, mina vänner, ringde en man i 45-50 årsåldern och ville beställa blommor. En VÄLDIGT överförfriskad karl från Dalarna eller Norrland, svårt och höra...
Denna karl, som jag kallar socker Conny, satt jag och prata med forever!

Det börja med att han ville skicka svarta rosor. Redan där började jag ana ugglor i mossen! Fick sedan höra om hans livs historia. Han ville skicka blommorna till en gammal flamma sen 25 år tillbaka. En gammal kärlek (som jag misstänker) inte ville veta av honom egentligen. Han påstod att hon var väldigt knepig och väldigt konstig och kom då fram till att vi tjejer är så! Jag höll inte med och sa att män också kan vara knepiga! Så där satt vi och prata om dittan och dattan...

Hon hade för en tid tillbaka sedan tyckt han var bitter och kallat honom(!) för bitter fitta! Han ville därför skicka något otrevigt till henne. Jag förklara för honom att det kanske inte var så passande. Han frågar då MIG vad han ska skriva?
"Ja du lilla Socker Conny, jag vet ju inte vad du egentligen vill med denna bukett?"
Så korttexten blev: Förlåt BF. (Bitterfitta) Svara på mina SMS! Smakfullt eller?

Genom hela samtalet försökte jag hålla mig för att inte börja asgarva. Inte så lätt vill jag lova!
Jag fick höra halvkassa snusk historier och annat komiskt som var helt oväsentligt! Ville bara lägga på, men det gick inte... Vill inte vara otrevlig. Han var absolut inte otrevlig! Bara väldigt pratglad och packad.
Vi kom till slut igenom beställningen och jag fråga hur han ville betala? Med kort gick det inte för plånboken hade han supit bort! Så det fick bli faktura...
Vi sa tack och Hej!

Efter bara någon timme senare ringer min telefon and guess who??
"Nä men socker Conny, vad trevligt, vad har du på hjärtat!"
Here we go again...
Där satt vi igen, jag och socker Conny, och prata om livet (Eller han prata, jag svara). Han hade kompisar som var förlamade och kalla dom för lama jävlar! Fast han var snabb och säga att han också var förlamad så han fick säga så.
Han berätta att han beställt blommor tidigare av en butik direkt. Damen i butiken var inte så glad på honom. De kände varandra sedan tidiagre för hennes dotter brukade gå ut med hans hund. Han ropar då på sin hund:
"Kom ska du få prata med Anna! Eller föresten han fattar ingenting ju. Han pratar bara Engelska"
"Eh... OK..."

Vi kommer tillbaka till varför damen i butiken var arg och sur på honom. Det visade sig att han en dag kommit in dyngrak med byxorna på halv flagg, som han uttryckte det! Men vad fan, tyckte han, det är krig i hela världen! Vad gör då det om ett par byxor hänger en aningens för mycket??
Sådär fortsatte samtalet en bra stund tills jag bara inte orka mer:
"Nä du socker Conny... Vill inte vara otrevlig, men jag måste lägga på nu. Har lite jobb och gör"
"Jasså, på det viset! Ja men hej då då. Puss och kram"
"Heppåre!"